Nuova ricerca

(Elementi trovati: 18)

Visualizza documenti

Autore Titolo Collocazione Anno Tipologia Visualizza

Methodology in the academic teaching of the holocaust

J-03.-v-342

1988

monografia

visualizza dettagli

MOORE, James F.

Crossing the experience barrier: teaching the Holocaust to christian students.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

PELLI, Moshe

Ka-Tzetnik's literary Portrayal of Holocaust experience: a study of 'Kochav Ha'efer (Star of Ashes) as a model for analysis of Holocaust literature.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

BITTON - JACKSON, Livia

The Nazi "Blood Myth" and the Holocaust.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

LOCKE, Hubert G.

The by-stander

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

LIBOWITZ, Richard L.

Asking the question: background and recommendations for Holocaust study.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

BARON, Lawrence

Teaching about the rescuers of Jews.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

FEINGOLD, Marilyn Bonner

Problems related to knowledge. Utilization in Elementary and Secondary schools.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

ROTH, John K.

What Can Anyone Do?

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

KRONDORFER, Bjorn

Experimental drama and the Holocaust: the work of the Jewish-german Dance Theatre and ist application to the teaching of the Holocaust.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

CARGAS, Harry James

My Papal Encyclical.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

CARMON, Arye

Teaching the Holocaust in Israel: the dilemma as a disturbing reality and pedagogical concept.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

BERGER, Alan L.

Memory and meaning: the Holocaust in second generation literature.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

BRENNER, Rachel Feldhay

The Almost meeting: The Quest for the Holocaust in Canadian Jewish fiction.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

BRESLAUER, S. Daniel

The Holocaust and the Chosen people: a methodological paradox.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

GARBER, Zev

Teaching the Holocaust: the introductory course.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

ZERNER, Ruth

Resistance and submission: teaching about responses to oppression.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli

EPSTEIN, Joel J.

The Holocaust as non-history: coverage in College Western civilization textbooks.

J-03.-v-342

titolo analitico

visualizza dettagli